Message
 
Message
image
Uw zoekopdracht wordt bijgewerkt. Een ogenblik geduld a.u.b.
We zijn bezig de inhoud en details van uw winkelwagen te laden.
Een ogenblik geduld a.u.b.
Wizard voor glasselectie wordt opgestart,
een ogenblik geduld a.u.b.
De productpagina wordt geladen,
even geduld a.u.b.
We voegen uw selecties toe aan uw winkelwagen,
een ogenblik geduld a.u.b.
E-mail wordt verzonden,
een ogenblik geduld a.u.b. ...
Nieuw stylistennummer wordt aan uw order toegevoegd.
Een ogenblik geduld a.u.b.
U wordt nu ingelogd in uw account.
Een ogenblik geduld a.u.b.
Even geduld a.u.b....
Verwerking vindt plaats. Even wachten a.u.b.
De order wordt nu als een pdf document gedownload. Wellicht dient de download map geopend te worden om het document te vinden en openen.
U wordt nu uitgelogd. Evt. selecties worden eerst opgeslagen.
Een kopie van uw order wordt aangemaakt.
Een ogenblik geduld a.u.b.
Bezoek onze Facebook pagina Ga naar onze YouTube pagina Bezoek onze Twitter pagina Live chat met onze klantenservice Deze bril naar mij emailen. Neem contact op:
Windestraat 30
7731VK Ommen
info@visio-rx.nl

Telefoon:030 320 0908Fax: +1 866 894 2781
We zijn te bereiken op 030 320 0908 Klik op icoon voor live chat met onze klantenservice
Visio-Rx in het Nieuws

Garantie en Retourbeleid

Verkoopvoorwaarden, Garantie- en Retourbeleid

Visio-Rx Nederland


 

Algemeen

  1. Visio-Rx Nederland stelt alles in het werk om ter goeder trouw de nodige inspanning voor de Klant te verrichten, met als doel de winkelervaring van de Klant met www.visio-rx.nl zo aangenaam mogelijk te maken.
  2. De verkoop van alle getoonde handelswaar bij Visio-Rx is afhankelijk van de voorradigheid. Indien een artikel niet voorradig is, zal de klant hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte worden gebracht.
  3. Handelswaar die niet bij de klant kunnen worden afgeleverd, worden niet in rekening gebracht.
  4. Een aankoop wordt van kracht na ontvangst door de klant van een opdrachtbevestiging van Visio-Rx.nl en na ontvangst van de betaling van deze bestelling door Visio-Rx.nl.
  5. Door het aangaan van een verkooptransactie op www.visio-rx.nl, bevestigt de Klant dat deze Verkoop Voorwaarden van toepassing zijn op de verkooptransactie alsmede alle geschillen als gevolg van een dergelijke transactie.
  6. Alle informatie en gegevens verstrekt door de Klant (met inbegrip van maar niet beperkt tot contactgegevens, afleveradres, betaalgegevens en voorschrift informatie) zijn actueel en correct.
    Terug naar boven

Omschrijving van Handelswaar

  1. De omschrijving van de handelswaar kan worden gevonden op www.visio-rx.nl. Visio-Rx Nederland stelt alles in het werk om er ter goeder trouw zorg voor te dragen dat alle geleverde handelswaar overeenkomt met wat getoond en omschreven wordt op www.visio-rx.nl. Desalniettemin zou het kunnen voorkomen dat er kleine afwijkingen optreden ten opzichte van de omschrijving en/of specificatie van de handelswaar ten gevolge van aangebrachte wijzigingen door Visio-Rx en/of leveranciers.
  2. Tijdens de bestelprocedure wordt de Klant verzocht om de correcte informatie omtrent het brilvoorschrift te verstrekken. Het voorschrift mag niet ouder zijn dan 2 jaar.
  3. Klanten hun PD (pupildistantie of pupilafstand) is een belangrijke waarde en Visio-Rx.nl raadt de Klant aan om deze van zijn/haar zorgverstrekker op gebied van zicht te verkrijgen. Als alternatief kan de Klant gebruik maken van de online PD meter, welke gevonden kan worden op www.visio-rx.nl. Visio-Rx kan geen glazen volgens voorschrift vervaardigen bij het ontbreken van een accurate PD waarde.
  4. Visio-Rx is niet verantwoordelijk voor fouten gemaakt door de Klant, als gevolg van het niet opvolgen van de instructies op de website met betrekking tot het correcte gebruik van de PD meter.
  5. Klant dient ouder dan 18 jaar te zijn.
  6. De Klant is niet (gedeeltelijk) blind.
  7. De klant lijdt niet aan een bijzondere oogaandoening waarvoor speciale zorg, behandeling of advies is vereist danwel aanbevolen.
  8. De Klant heeft geen problematische aandoening aan het zicht, waarvoor de Klant het beste persoonlijk behandeld zou dienen te worden door een gediplomeerde opticien.
  9. Iedere vorm van schade als resultaat van door de Klant verstrekte incorrecte informatie is voor verantwoordelijkheid van de Klant.
    Terug naar boven

Bezorging

  1. De artikelen zullen worden verzonden naar het afleveradres dat door de Klant is vermeld op het bestelformulier nadat de betaling is ontvangen.
  2. De handelswaar zal zo spoedig mogelijk worden afgeleverd, echter er kunnen kleine vertragingen optreden. De door Visio-Rx Nederland gespecificeerde verzenddatum en -tijd is slechts een benadering en is niet gegarandeerd.
  3. Visio-Rx Nederland zal niet aansprakelijk worden gesteld voor iedere vorm van schade voortvloeiend uit vertragingen tjidens het bezorgen van de handelswaar.
    Terug naar boven

Inspectie van Goederen

  1. Na ontvangst van de handelswaar wordt de Klant aangemoedigd om de goederen zorgvuldig te inspecteren. Indien de goederen beschadigd zijn of ontbreken, neem dan contact op met Visio-Rx Nederland. Maak in een dergelijk geval geen gebruik van de goederen.
  2. Iedere bril volgens voorschrift zal een bevestiging van het voorschrift bevatten. De klant wordt aangemoedigd om deze bevestiging nogmaals te controlen op overeenkomstigheid ten opzichte van het voorschrift dat van de oogzorg specialist is ontvangen. Indien het voorschrift niet overeenkomt met de bevestiging van het voorschrift, neem dan contact met ons op en maak geen gebruik van de bril.
  3. De Klant is aansprakelijk voor iedere vorm van schade aan of verlies van de handelswaar vanaf het moment van bezorging, tenzij de betreffende schade of het verlies valt onder het garantiebeleid van Visio-Rx Nederland.
  4. Visio-Rx Nederland is niet aansprakelijk voor de verzendkosten van retourzendingen, maar kan geheel naar inzicht van Visio-Rx er wel toe besluiten deze kosten voor zich te nemen, afhankelijk van de specifieke situatie.
    Terug naar boven

Prijzen en Betalingen

  1. Bij de op www.visio-rx.nl vermeldde prijs is verkoopbelasting niet inbegrepen (daar waar van toepassing).
  2. Verpakkings- en verzendkosten worden los vermeld op de orderbevestiging. 
  3. De geaccepteerde betalingswijzen bestaan uit de volgende methodes: (1) Creditcards: Visa / MasterCard / American Express / Discover; (2)iDeal (3) PayPal®; 4) Bankoverschrijving.
  4. Betalingswijzen zijn onderworpen aan autorisatie van de verstrekker van de creditcard, iDeal of PayPal®. Mocht autorisatie worden geweigerd, dan kan Visio-Rx Nederland niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet kunnen bezorgen van de bestelde goederen.
    Terug naar boven

Doorverkoop van Handelswaar

  1. De handelswaar is specifiek voor de Klant  vervaardigd en is niet bedoeld voor doorverkoop aan derden.
    Terug naar boven

Opname van Telefoongesprekken

  1. Telefoongesprekken met medewerkers van Visio-R Nederland kunnen worden opgenomen voor educatieve doeleinden danwel voor toekomstig gebruik.
    Terug naar boven

Retourbeleid

  1. In het geval de Klant handelswaar wil retourneren, zal eerst een Retour Autorisatie Nummer (RAN of RMA, Engels) moeten worden aangevraagd bij Visio-Rx Nederland. Retourneringen zullen worden verzonden volgens specifieke instructies op www.visio-rx.nl of zoals ontvangen van medewerkers van Visio-Rx.
  2. Visio-rx Nederland stelt alles in het werk om ter goeder trouw de problemen te verhelpen die de Klant mocht ondervinden met en/of aan door Visio-Rx geleverde handelswaar.
  3. Geen Gezeur, Geld Terug Garantie:
    1. Gedurende de eerste 7 dagen na ontvangst van de handelswaar is klant in de gelegenheid om de handelswaar te retourneren tegen restitutie, zonder vragen die aan u gesteld worden, met inachtneming van bijkomende kosten voor het retour nemen daar waar van toepassing.
    2. Retourzendingen vereisen een Retour Autorisatie Nummer (RAN of RMA), welke bij Visio-Rx Nederland kan worden aangevraagd per mail, chat of telefonisch contact.
    3. Verzendkosten voor retourzendingen zijn altijd voor rekening van de Klant, tenzij geheel naar inzicht van Visio-Rx anders aangegeven.
    4. Retourzendingen zullen alle accessoires omvatten die gratis waren meegeleverd (bijv. brillenkoker, brillendoekje, gereedschapssetje, etc.).
    5. Het montuur zal “zo goed als nieuw” worden teruggezonden, in ongebruikte staat en zonder enige schade of tekenen van slijtage.
    6. De 'Geen Gezeur, Geld Terug Garantie' is beperkt tot twee monturen per periode van twee weken.
  4. Visio-Rx Nederland is niet aansprakelijk voor de verzendkosten van retourzendingen, maar kan geheel naar inzicht van Visio-Rx er wel toe besluiten deze kosten voor zich te nemen, afhankelijk van de specifieke situatie.
    Terug naar boven

Aansprakelijkheid

  1. Onder geen enkele omstandigheden zal Visio-Rx Nederland, of haar medewerkers, agenten of subcontractanten aansprakelijk worden gesteld door de Klant voor bedrijfsmatige interrupties, derving van gebruik, inkomsten, informatie, winsten, overeenkomsten, clienten of geanticipeerde spaartegoeden. Noch zal Visio-Rx Nederland verantwoordelijk worden gehouden voor enige vorm van schade of schadevergoedingen.
  2. De maximale aansprakelijkheid van Visio-Rx (waarbij inbegrepen die van haar medewerkers, agenten, of subcontractanten) jegens de Klant in verband met enige vorm van schade aangericht aan de Klant, eigendom van de Klant of derden als resultaat van verrichte acties danwel nalatigheid door Visio-Rx bedraagt niet meer dan € 5.000 per door Visio-Rx Nederland geleverde order aan Klant.
    Terug naar boven

Montuur- en Glasselectie

Voor u het montuur en de glazen voor uw bril selecteert, dienen een aantal zaken te worden overwogen. Het is van belang dat u het soort activiteit aan ons omschrijft die u van plan bent te ondernemen terwijl u uw bril draagt. Indien u van plan bent een bril te dragen tjidens het werk, dienen wij te weten of er een risico bestaat op letsel aan u door rondvliegende voorwerpen die een glas kunnen raken en breken.

Indien uw werk het gebruik van een veiligheidsbril vereist, dan dient u dit bij ons aan te geven omdat hiervoor speciale monturen en glazen gebruikt moeten worden. Als u van plan bent uw bril te dragen tijdens het sporten, laat het ons dan weten zodat we u kunnen helpen bij het uitzoeken van monturen en glazen welke geen risico op letsel met zich meebrengen. Eigenlijk, wanneer u van plan bent deel te nemen aan activiteiten waarbij enige vorm van risio op oogletsel aanwezig is, dan dient u deze activiteiten aan ons te omschrijven zodat we u daarin kunnen adviseren. Al bestaan er geen onbreekbare brillen, er zijn wel belangrijke verschillen tussen glazen en monturen die sommige brillen van meer bescherming voorzien vergeleken bij anderen. We zijn er om u te helpen bij de bril uit te zoeken die het beste bij uw behoeften past.

Mensen aan wie we adviseren om enkel Polycarbonaat, Trivex of Xirm glasmaterialen te gebruiken, zijn (maar zijn niet beperkt tot):

  • Personen met een monoculair zicht;
  • Atleten en mensen die betrokken zijn bij een sport met een enigzins verhoogd risico op oogletsel;
  • Werknemers wiens werkzaamheden zorgen voor een extra hoog risico op letsel (bijv. de politie);
  • Kinderen;
  • Individuen met aangetaste hoornvliezen (bijv. RK, LASIK, doordringende keratoplastiek).

Glazen

Een zeer belangrijk onderdeel van het selecteren van uw bril is de keuze van het glasmateriaal. Er zijn verschillende soorten materialen waaruit te kiezen valt, met elk zijn voor- en nadelen, welke hieronder beschreven worden.

  • Plastic - is gevoeliger voor krassen dan glas, maar lichter in gewicht; de impactbestendigheid is hetzelfde als bij glas.
  • Plastic met een hoge index - gebruikt voor voorschriften met hoge sterktes, omdat deze dunner en veel lichter zijn dan andere materialen; enigzins bestendiger tegen impact dan standaard plastic; goed voor zonnebrillen.
  • Polycarbonaat, Trivex of Xirm plastic - dit zijn middelbare tot hoge index materialen welke veel impactbestendiger zijn, waardoor deze het meest geschikt zijn ter bescherming van de ogen; krast gemakkelijker dan glas, maar is net als andere plastic materiaalsoorten licht in gewicht en daardoor geschikt voor voorschriften met hoge sterktes; ook zeer geschikt voor zonnebrillen zonder sterkte.

Monturen

Een andere belangrijke overweging is het montuur dat u voor uw bril selecteert. Het dient goed te passen, comfortabel te zitten en een aanvulling te zijn op uw uiterlijk. Ook dient het veilig te zijn. Er zijn drie standaard categorieën aan monturen waaruit gekozen kan worden.

Aankleding - dit zijn monturen voor alledaags gebruik waarbij geen risico op letsel aanwezig is; het meerendeel van de monturen is hiervoor bedoeld en is geschikt om thuis, op het werk of tijdens het spelen te dragen.
Veiligheid - sommige monturen zijn speciaal ontworpen om bescherming te bieden in een werkomgeving; ze kunnen worden herkend aan een “Z-87” logo op het montuur; glazen voor deze monturen moeten van een bepaalde dikte zijn en hebben een speciaal ontwerp dat ervoor zorgt dat ze voldoen aan de eisen aan "veiligheidsbrillen".
Sporten - brillen voor activiteiten met hoog risicogehalte zoals racquetball, squash, honkbal, basketbal en voetbal dienen aan speciale standaarden te voldoen en te worden vervaardigd van polycarbonaat plastic; monturen dienen te voldoen aan de normen van “ASTM F-803” om optimale bescherming te bieden.

Overweeg zorgvuldig wat uw behoeften zijn bij zowel monturen als ook glazen. Gebaseerd op deze behoeften zullen we u graag adviseren en ondersteunen bij de selectie van de bril die voor u het meest geschikt is. Visio-Rx kan niet aansprakelijk worden gesteld of verantwoordelijk worden gehouden op wat voor manier ook indien klanten geen vermelding maken van de in deze paragraaf genoemde situaties, of andere condities waarvan Visio-Rx op de hoogte dient te zijn om te helpen bij het voorschrijven van de juist monturen en glazen.
Terug naar boven

Garantievoorwaarden

  1. Geen Gezeur, Geld Terug Garantie:
    1. Gedurende de eerste 7 dagen na ontvangst van de handelswaar is klant in de gelegenheid om de handelswaar te retourneren tegen volledige restitutie, zonder vragen die aan u gesteld worden, met inachtneming van bijkomende kosten voor het retour nemen daar waar van toepassing.
    2. Retourzendingen vereisen een Retour Autorisatie Nummer (RAN of RMA), welke bij Visio-Rx.nl kan worden aangevraagd per mail, chat of telefonisch contact.
    3. Verzendkosten voor retourzendingen zijn altijd voor rekening van de Klant, tenzij geheel naar inzicht van Visio-Rx.nl anders aangegeven.
    4. Retourzendingen zullen alle accessoires omvatten die gratis waren meegeleverd (bijv. brillenkoker, brillendoekje, gereedschapssetje, etc.).
    5. Het montuur zal "zo goed als nieuw" worden teruggezonden, in ongebruikte staat en zonder enige schade of tekenen van slijtage.
    6. De 'Geen Gezeur, Geld Terug Garantie' is beperkt tot twee monturen per periode van twee weken.
  2. Kwaliteitsbeleid:
    1. Visio-Rx staat garant voor haar producten gedurende een periode van 12 maanden met betrekking tot alle fabricage- en materiaalfouten.
    2. Retourzendingen vereisen een Retour Autorisatie Nummer (RAN of RMA), welke bij Visio-Rx Nederland kan worden aangevraagd.
    3. Verzendkosten voor retourzendingen zijn voor rekening van Visio-Rx.
  3. Laagste prijs garantie: 
    1. Mocht de Klant, binnen 1 maand na aanschaf, elders een identieke bril vinden (bijv. zelfde merk montuur en glazen) voor een prijs die lager is dan betaald bij www.visio-rx.nl, dan heeft de Klant recht op een onmiddelijke vergoeding van 125% van het prijsverschil.
  4. Kosten voor het retour nemen:
    1. Er zullen kosten worden berekend door Visio-Rx voor het retour nemen van glazen met upgrades (hieronder vallen alle glazen welke afwijken van de gebruikelijke 1.50 en 1.57 index glazen die in de standaard prijs voor een brilmontuur zijn inbegrepen). De kosten voor het retour bedragen veertig procent (40%) van de prijs die betaald is voor de glasupgrade.
    2. Na het betalingsproces worden klanten voorzien van de optie om foto's te uploaden zodat het voor Visio-Rx mogelijk is om de glazen precies passend te maken. Deze foto's zijn cruciaal om goed door het glas te kunnen kijken en om de glazen goed geplaatst te krijgen. Het aantal retourzendingen van brillen, waarbij glazen gebaseerd op gemiddelde waarden geplaatst zijn, ligt veel hoger; om die reden zijn kosten verschuldigd ter hoogte van van 50% van de waarde van de aangeschafte bril in het geval de klant ervoor kiest om de gevraagde foto's voor het passend maken niet te verstrekken.
      Terug naar boven

Betrokken Partijen

  1. De aankoop van producten op www.visio-rx.nl is een transactie tussen de Klant en Klooqs Services AG, een in Zwitserland gevestigde onderneming.
  2. Iedere verkooptransactie (waarbij inbegrepen daaruit voortvloeiende bezorging en gebruik van de goederen) bij Visio-Rx Nederland is onderhevig aan de wetten van de Republiek van Zwitserland.
  3. De termen "Visio-Rx.nl" en "Visio-Rx" zoals genoemd in deze Verkoopvoorwaarden dienen te worden geïnterpreteerd als zijnde een website in eigendom van Klooqs Services AG zoals genoemd in punt 1 hierboven en staat daarom gelijk aan Klooqs Services AG. 
  4. Deze overeenkomst is persoonlijk bedoeld voor de Klant en mag niet worden overgedragen aan een andere persoon of rechtspersoon.

Terug naar boven

Welkom
Virtuele Spiegel
INLOGGEN
UITLOGGEN